Семінар «Правова основа інклюзивної освіти: чинне законодавство України»

1 (1)24 вересня відбувся перший в цьому навчальному році семінар в рамках постійно діючої «Школи інклюзивної освіти», організованої для освітян міста Києва науково-методичним центром інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Тема семінару – правова основа інклюзивної освіти: міжнародне та українське законодавство. Попри те, що інклюзивна освіта все ще залишається новою і не зовсім знайомою концепцією як для практиків, так і для науковців, досить багато змін відбувається у цій освітній сфері. Особливо це стосується освітньої політики – лише протягом останніх чотирьох місяців були прийняті зміни до Закону про дошкільну освіту, у процесі затвердження знаходиться Порядок організації інклюзивних груп дошкільних навчальних закладів та багато інших. Саме тому було вирішено присвятити перший семінар, що відбувся на початку навчального року, ознайомленню та обговоренню цих змін.

Основними питаннями, що були представлені на семінарі, стали наступні:

  • Основні міжнародні документи, що визначають політику і практику інклюзивної освіти в Україні (доповідач – Софій Н.З., завідувач науково-методичного центру інклюзивної освіти);
  • Основні зміни в законодавстві України у сфері інклюзивної освіти (доповідач – Луценко І.В., науковий співробітник Інституту спеціальної освіти Національної академії педагогічних наук України);
  • Обговорення основних документів, що знаходяться в процесі розроблення: Порядок організації інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах, Положення про індивідуальну форму навчання та ін. (доповідач – Найда Ю.М., викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та спеціальної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка).

Учасниками семінару стали керівники інклюзивних і спеціальних навчальних закладів, педагоги, які працюють в інклюзивних і спеціальних класах/групах, методисти районних навчальних центрів/кабінетів та інші фахівці. Досить велике число учасників – понад 60 осіб – свідчить про інтерес освітян до теми інклюзивної освіти, а також про потребу в отриманні інформації з цього питання. Учасники семінару також зазначили потребу у методичних рекомендаціях, зокрема, з питань розроблення індивідуальних програм розвитку, особливостей оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами тощо.

І хоча всі ці питання включені у теми наступних семінарів, традиційне оцінювання потреб учасників дасть змогу методистам центру більш ефективно планувати свою роботу, щоб максимально забезпечити потреби педагогів.

Програма семінару

Залишити відповідь