Якщо Ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.
Т.Фулпер
Інформація про Інклюзивний ресурсний центр
Інклюзивний ресурсний центр (ІРЦ) у м. Києві створено на базі Науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка в рамках проекту «Інклюзивна освіта: крок за кроком». Проект впроваджувався Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) протягом періоду 2013-2015 років.
Функції ІРЦ:
- Навігаційна. Підтримка батьків дітей з особливими освітніми потребами у визначенні та отриманні доступу до існуючих послуг для забезпечення соціальних, емоційних та освітніх потреб своїх дітей.
- Інформаційна. Надання інформаційних ресурсів щодо забезпечення додаткової підтримки дітей з особливими освітніми потребами батькам, педагогам та іншим зацікавленим особам.
- Відстоювання прав. Забезпечення підтримки батькам та іншим зацікавленим особам у відстоюванні прав дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти.
База даних освітніх, медичних і соціальних послуг www.inclusivedatabase.com.ua
Створено базу ресурсів, де зосереджена інформація про освітні, медичні та соціальні послуги для дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей.
Заходи ІРЦ:
Постійно діюча школа «Інклюзивна освіта»
Протягом 2014-2015 н. р. в рамках постійно діючої школи «Інклюзивна освіта» щомісяця проводяться навчально-практичні семінари
- Правова основа інклюзивної освіти: чинне законодавство України.
- Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі.
- Особливості роботи з дітьми з порушенням слуху в умовах інклюзивного навчання.
- Індивідуальна програма розвитку (ІПР) як умова надання якісних освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами.
- Логопедична робота з дітьми, які мають системні порушення.
- Диференціація викладання в інклюзивному класі: здійснення адаптацій і модифікацій.
- Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів в інклюзивному класі.
До семінарів було залучено 408 педагогічних працівників м. Києва.
Навчальні проекти для педагогів та батьків дітей, які мають особливі освітні потреби
- Доступна освіта для дітей з аутизмом
До проекту залучено 2 школи та 4 дитячих садочків м. Києва, в яких навчаються та виховуються діти з аутистичним спектром розладу.
Проект реалізується спільно з Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України та громадською організацією Інклюзивний ресурсний центр «Маленький принц».
- Інклюзивне навчання дітей із синдромом Дауна: дошкільна практика
До проекту залучено 10 дитячих садочків м. Києва, в яких виховуються діти із синдромом Дауна.
Проект реалізується спільно зі Всеукраїнською благодійною організацією «Даун Синдром».
Обладнання ІРЦ:
В Інклюзивному ресурсному центрі є науково-методична література для педагогів і батьків дітей з особливими освітніми потребами, інші наочні та дидактичні матеріали.
В ІРЦ можна зробити копії матеріалів або відсканувати їх – є ксерокс і сканер.
Контакти:
Координатор ІРЦ: Заєркова Наталія Віталіївна
Адреса: 02152, м. Київ, пр-т П.Тичини, 22-A, к.38.
Ел.пошта: nmc.io.ippo@kubg.edu.ua
Анкета ІРЦ
(оцінка ефективності роботи ІРЦ)