21 травня 2015 року на базі Київського міського будинку вчителя відбулася науково-практична конференція «Освіта дітей з особливими освітніми потребами у місті Києві: основні досягнення та виклики». Захід проводив науково-методичний центр інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка спільно з Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Метою конференції було представлення основних результатів роботи з питань інклюзивної освіти, що проводилась у місті Києві протягом 2014-2015 н.р., а також окреслення існуючих викликів та шляхів їх подолання.
У заході взяли участь методисти РНМЦ, керівники та заступники керівників інклюзивних і спеціальних навчальних закладів, педагоги, асистенти вчителів дошкільних навчальних закладів і загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивними та спеціальними групами/класами, представники міської та районних у м. Києві ПМПК, представники громадських організацій. Загальною кількістю 130 осіб.
Протягом роботи конференції заклади освіти міста Києва обмінялись напрацьованим досвідом з питань:
- використання Індексу інклюзії як механізму планування діяльності освітнього закладу на основі інклюзивних цінностей (досвід ДНЗ №138);
- співпраця між інклюзивними та спеціальними закладами освіти (досвід загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №233, спеціалізованоїзагальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №41);
Досвід, щодо особливостей роботи із дітьми, які мають аутистичний спектр розладу та синдром Дауна, було представлено на прикладі роботи спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №26.
Консультанти Київської міської психолого-медико-педагогічної консультації окреслили коло питань щодо інноваційних напрямів діяльності ПМПК з огляду на розвиток інклюзивної освіти у місті Києві.
Науково-методичний центр інклюзивної освіти, на базі якого протягом 2014-2015 н.р. функціонує Інклюзивний ресурсний центр, презентував діяльність ресурсного центру як механізм підтримки батьків дітей з особливими освітніми потребами, педагогів та всіх зацікавлених осіб. Проект впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) протягом 2013-2015 років.
Представники Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром» окреслили коло питань щодо виховання дітей із синдромом Дауна в дошкільних навчальних закладах та подальшого навчання цих дітей в школах.
Наприкінці конференції активні учасники постійно діючої школи «Інклюзивна освіта», яку щомісяця проводив НМЦ інклюзивної освіти, отримали сертифікати Київського університету імені Бориса Грінченка Інституту післядипломної педагогічної освіти «Особливості впровадження навчально-виховного процесу в умовах інклюзивної освіти». Також сертифікатами було нагороджено учасників навчального проекту «Комплексний психолого-педагогічний супровід дітей з аутистичним спектром розладу: організація наступності».
Від Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» учасники конференції отримали подяки за активну співпрацю з Фондом щодо впровадження інклюзивної освіти в м. Києві.
Презентації
Заєркова Наталія Віталіївна, методист науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка
Полякова Оксана Миколаївна, консультант Київської міської психолого-медико-педагогічної консультації
Коморна Віра Борисівна, заступник директора загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 233 міста Києва