28 серпня 2013 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбулася методична конференція «Особливості впровадження інклюзивної освіти в дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладах». У конференції взяли участь понад 90 освітян, які впроваджують інклюзивну форму навчання в столиці, а саме: методисти з інклюзивної освіти РНМЦ, директори, заступники директорів та вчителі ЗНЗ, завідувачі та вихователі ДНЗ, а також практичні психологи, вчителі-логопеди, сурдопедагоги та асистенти вчителя.
Програма конференції
Ю.М.Найда. Оцінювання в інклюзивному класі: презентація
Інклюзивна освіта: Інформаційний електронний вісник (липень-серпень (№5), 2013
У привітальному слові до учасників конференції завідувач НМЦ інклюзивної освіти ІППО Наталія Зіновіївна Софій наголосила на тому, що основним чинником успіху впровадження інклюзивної освіти в Україні є навчання педагогів.
Олена Василівна Бохно, головний спеціаліст відділу інклюзивної освіти та інтернатних закладів Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, ознайомила учасників конференції з законодавчою та нормативно-правовою базою в сфері впровадження інклюзивної освіти.
Завідувач лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Еляна Анатоліївна Данілавічюте представила особливості організації навчально-виховного процесу в інклюзивному навчальному середовищі. Особливості розроблення та впровадження індивідуальних планів розвитку дитини з особливими освітніми потребами представила Жанна Володимирівна Гріневич, учитель початкових класів загальноосвітньої школи №15 м. Біла Церква.
Значну увагу було приділено висвітленню питання впровадження індексу інклюзії – інструменту здійснення самооцінювання та планування діяльності інклюзивного навчального закладу. Про нього йшлося у доповіді Інни Василівни Луценко, наукового співробітника Інституту спеціальної педагогіки НАПН України. Доповідач наголосила, що в основу «Індексу інклюзії» покладено інклюзивний підхід, який передбачає забезпечення максимальної участі всіх дітей та дорослих у навчально-виховному процесі. Він забезпечує детальний розгляд усіх бар’єрів, які стоять на шляху до цього. «Індекс інклюзії» – це практичний документ, який включає в себе процес самооцінювання з подальшим розробленням планів трансформаційного розвитку і базується на знаннях та переконаннях педагогів-практиків, дітей та учнів, батьків, інших членів місцевих громад. «Індекс інклюзії» пропонує альтернативний підхід до оцінювання та моніторингу навчальних закладів з метою забезпечення ними рівного доступу до якісної освіти для всіх учнів, включаючи дітей з особливими освітніми потребами.
Про інклюзивне оцінювання та моніторинг прогресу дітей з особливими освітніми потребами йшлося у виступі Юлії Михайлівни Найди, програмного директора Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», яка наголосила на важливості розвитку практики інклюзивного оцінювання, альтернативних моделей оцінювання дітей з особливими освітніми потребами, а також представила критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі.