Міжвідомча нарада щодо реалізації прав дітей з особливими потребами на освіту, охорону здоров’я та соціальний захист

00033351_215x1353 березня 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбулася міжвідомча нарада щодо виконання Рекомендацій парламентських слухань з питань освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку, в тому числі дітей з інвалідністю.

Фахівці Міністерства освіти і науки, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства соціальної політики спільно з представниками недержавних організацій визначили механізм ефективної міжвідомчої  взаємодії з реалізації прав дітей з особливими потребами у відповідних сферах, обговорили порядок взаємодії закладів охорони здоров’я, освіти та соціального захисту населення під час супроводу таких дітей, надання послуг дітям в інклюзивному середовищі шляхом залучення коштів, зокрема, ресурсів громадських організацій та благодійних фондів.

Особливо принципово обговорювалося кілька питань, а саме: закріплення на законодавчому рівні принципу «гроші ходять за дитиною»,  процедура передачі коштів з державного та місцевих бюджетів до закладу, який обрали батьки дитини для отримання освітніх, соціальних та інших послуг. Учасники наради підтримали ідею про залучення закладів освіти до системи державно-приватного партнерства.

На засіданні мова йшла про  необхідність розроблення та прийняття на офіційному рівні стандарту послуги «раннє втручання» – комплексної системи послуг для сім`ї, в якій народилася дитина з неповносправністю чи ризиком розвитку такої. Адже ця система послуг скерована на раннє виявлення, терапію та профілактику порушень розвитку дитини, що зумовлює функціонування її сім`ї, а тому забезпечується мультидисциплінарною командою фахівців.

На сьогодні у Міністерстві освіти і науки уже створено низку документів  з питань впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах. А за підсумками міжвідомчої наради будуть розроблені нормативно-правові акти щодо порядку супроводу дітей з особливими потребами від народження до повноліття, умови оплати праці за посадою асистента вчителя, встановлення єдиних норм харчування для інтернатних закладів та інші акти, спрямовані на забезпечення реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами, а також на забезпечення діяльності педагогічних працівників, які працюють у класах чи групах з інклюзивним навчанням.

Джерело

Залишити відповідь