Співпраця державних та недержавних інституцій щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами

golovna-c06632.9cc9b7bf3438cab9d2b18d210cc1e81a339910 – 12 вересня 2015 року у Луцьку на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти та Волинського обласного центру реабілітації інвалідів зору відбувся міжрегіональний науково-методичний семінар «Завдання психолого-медико-педагогічних консультацій та роль громадських організацій інвалідів в оптимізації спеціальної освіти та впровадження інклюзивного навчання в умовах сучасного громадянського суспільства».

Міжрегіональний науково-методичний семінар організований за ініціативою Всеукраїнського громадського об’єднання «Національна асамблея інвалідів України», Волинського обласного Фонду «Зір», за підтримки Міністерства освіти і науки України, управління освіти, науки і молоді Волинської обласної державної адміністрації, ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка».

У роботі семінару взяли участь близько 100 учасників, серед яких представники Міністерства освіти і науки України, Всеукраїнського громадського об’єднання «Національна асамблея інвалідів України», Центральної та обласних психолого-медико-педагогічних консультацій, науковці провідних вищих навчальних закладів країни, громадських організацій, які опікуються особами з порушеннями зору.

Під час семінару головний спеціаліст відділу освіти дітей з особливими потребами Міністерства освіти і науки України Юлія Охріменко підкреслила важливість питання організації комплексної допомоги дітям з порушеннями психофізичного та сенсорного розвитку, ознайомила учасників семінару з діяльністю МОН щодо удосконалення законодавчого та нормативно-методичного забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами.

Особливу увагу Юлія Охріменко звернула на необхідність консолідації зусиль державних та недержавних інституцій, що опікуються долею таких дітей, для досягнення позитивного результату щодо їх соціалізації, інтеграції в суспільство, а також здійснення систематичної консультативно-просвітницької діяльності.

На семінарі, зокрема, обговорювалися питання створення інформаційно-ресурсних центрів, основна роль яких полягатиме у наданні всебічної допомоги всім учасникам навчального процесу дітей з особливими освітніми потребами: педагогічним працівникам, батькам, громадськості.

Належну увагу також було приділено питанням підготовки педагогічних кадрів для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюють з такими дітьми.

У рамках семінару учасники ознайомилися з досвідом впровадження інклюзивного навчання в рамках експериментальної діяльності всеукраїнського рівня на базі Володимир-Волинської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки».

Джерело 

Залишити відповідь