Archive for Трейтяк Аліна

Жовтень 2024 р. Зустріч з педагогами Печерського ліцею №75 Печерського району міста Києва

Навчальний модуль «Організація інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти: законодавчі аспекти» від старшої викладачки кафедри освітнього лідерства Інститут післядипломної освіти Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, методиста Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти міста Києва Зус Аліни Олександрівни.
Захід організовано у межах ініціативи Швейцарсько-український проєкт DECIDE «Стаємо сильнішими разом».
Розглянули питання організації інклюзивного навчання, основні законодавчі та організаційні аспекти. Обговорили співпрацю вчителя та асистента вчителя. Визначили роль команди психолого-педагогічного супроводу в організації інклюзивного навчання для учнів з особливими освітніми потребами.
Дякуємо колективу Печерського ліцею №75 Печерського району міста Києва за запрошення!

Вересень-жовтень 2024 р. Зустрічі з педагогами закладів освіти міста Києва.

Вересень-жовтень 2024 р.
Навчальний модуль «Організація інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти:законодавчий аспект» (старший викладач кафедри освітнього лідерства/методист РЦПІО Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Зус Аліна Олександрівна)
Запрошення від Загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови Дарницького району міста Києва.
Разом з педагогами розглянули питання організації інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти: основні законодавчі та організаційні аспекти. Роль команди психолого-педагогічного супроводу в організації інклюзивного навчання для учнів з особливими освітніми потребами. Взаємодія закладу освіти з інклюзивно-ресурсним центром. Обговорили питання оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами.
Дякуємо за запрошення та активну позицію щодо реалізації права дитини на освіту!
Кафедра освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка https://www.facebook.com/profile.php?id=100063655114191…

Методичні рекомендації щодо запровадження безбар’єрності освітніх послуг

Методичні рекомендації щодо  запровадження безбар’єрності освітніх послуг у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти (лист МОН України №6/688-24 від 04.09.2024 року)

Квітень-травень 2024 рік. Навчальний модуль «Організація інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти:законодавчий аспект» та «Команда психолого-педагогічного супроводу учня з особливими освітніми потребами: організаційні аспекти»

Запрошення від спеціалізованої школи №271 з поглибленим вивченням інформаційних технологій та Інклюзивно-ресурсного центру №7 Подільського району міста Києва.

Зус А.О. (старший викладач/методист) разом з педагогами розглянули питання організації інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти: основні законодавчі та організаційні аспекти. Роль команди психолого-педагогічного супроводу в організації інклюзивного навчання для учнів з особливими освітніми потребами.

Дякуємо педагогічному колективу та інклюзивно-ресурсному центру №7 за активність та бажання співпрацювати.

Кафедра освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка https://www.facebook.com/profile.php?id=100063655114191&locale=uk_UA

Інклюзивно-ресурсний центр №7 Подільського району міста Києва https://kyiv7.irc.org.ua/

Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка https://www.facebook.com/profile.php?id=100063864900445&locale=uk_UA

 

Гід в інклюзивному світі — чим корисний Довідник безбар’єрності

Цей довідник розкаже, як говорити з повагою до людей, як писати та звертатися, щоб усе суспільство не створювало штучних бар’єрів та виключень, — пишуть на сайті довідника.

Посібник містить:

словник термінів для правильної назви тих чи інших груп населення;

правила мови;

поради та інструкції українцям, як забезпечити інклюзивний простір тощо.

Завдяки довіднику Ви дізнаєтесь, як:

підтримати дитину в укритті;

впоратися зі стресом;

поводитися з людьми, що мають порушення зору чи слуху;

правильно називати представників ЛГБТІК-спільноти тощо.

Де знайти Довідник безбар’єрності

Посібник доступний у двох версіях:

Друкованій — зі шрифтом Брайля, конгревним тисненням та QR-кодами на переклад українською жестовою мовою.

Електронній — її можна переглянути за посиланням «Довідника безбар’єрності».

У розробці посібника брали участь громадські організації, правозахисники, психологи, батьки, які виховують дітей з інвалідністю, українські та міжнародні експерти.

«Гайд безбар’єрних подій» – важливі рекомендації про організацію заходів за принципами безбар’єрності

Метою політики безбар’єрності є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права.

Успіх будь-якого заходу полягає у зручності та комфорті його учасників і гостей. Забезпечити це легко, якщо у фокусі підходів та рішень при його організації буде безбар’єрність – починаючи від запрошень і вибору локації до налаштування освітлення, облаштування різних зон і підготовки персоналу.

«Гайд безбар’єрних подій» –  це рекомендації для проведення публічних заходів за принципами безбар’єрності. Поради стосуються як онлайн, так і  офлайн-подій.

Це ще один розділ «Довідника безбар’єрності», де зафіксовані нові норми безбар’єрної мови.

Рекомендації розроблені в рамках реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 366.

 

Навчальний модуль «Організація інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти: законодавчий та організаційний аспект»

22 березня 2024 року для директорів закладів дошкільної освіти Дніпровського району міста Києва був проведений навчальний модуль за темою «Організація інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти: законодавчий та організаційний аспект»,старшим викладачем кафедри освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (Зус Аліна Олександрівна) за запрошенням від Інклюзивного-ресурсного центру №13 Дніпровського району міста Києва.

Розглянули питання:

  • законодавчі аспекти організації інклюзивного навчання у закладі дошкільної освіти;
  • організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини у закладі дошкільної освіти;
  • співпраця закладу дошкільної освіти з інклюзивно-ресурсним центром.

Дякуємо за запрошення та активну позицію щодо реалізації права дитини на освіту!

Кафедра освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка https://www.facebook.com/profile.php?id=100063655114191…

Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063864900445…

 

Навчальний модуль «Організація інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти: законодавчий та організаційний аспект»

21 березня 2024 року для директорів закладів дошкільної освіти Дніпровського району міста Києва був проведений навчальний модуль за темою «Організація інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти: законодавчий та організаційний аспект»,старшим викладачем кафедри освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (Зус Аліна Олександрівна) за запрошенням від Інклюзивного-ресурсного центру №4 Дніпровського району міста Києва.

Розглянули питання організації інклюзивного навчання у закладі дошкільної освіти: основні законодавчі та організаційні аспекти. Роль команди психолого-педагогічного супроводу в організації інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами.

Дякуємо за запрошення та активну позицію щодо реалізації права дитини на освіту!

Кафедра освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка https://www.facebook.com/profile.php?id=100063655114191…

Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063864900445…

 

Навчальний модуль: “Організація інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти: законодавчий аспект”

Навчальний модуль «Організація інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти:законодавчий аспект» (старший викладач кафедри освітнього лідерства/методист РЦПІО Зус Аліна Олександрівна)
Запрошення від школи І-ІІІ ступенів №292 імені гетьмана України Івана Мазепи Деснянського району міста Києва
Разом з педагогами розглянули питання організації інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти: основні законодавчі та організаційні аспекти. Співпраця вчителя та асистента вчителя.
Дякуємо педагогічному колективу за активність та бажання співпрацювати.
Кафедра освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка https://www.facebook.com/profile.php?id=100063655114191

Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 14 квітня 2021 р. № 366-р

Відповідно до Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Разом з тим перед багатьма громадянами України стоїть ряд бар’єрів у реалізації своїх прав, отриманні доступу до публічних послуг та повноцінної участі у культурному, політичному та суспільному житті. Ці бар’єри наявні у різних сферах – від доступності до громадських та житлових будівель до працевлаштування чи культурного життя.

Відсутність безбар’єрного середовища не лише створює проблеми для мільйонів громадян, але і призводить до загального погіршення добробуту кожної людини. Проблеми наявні у загальному доступі до інфраструктури (як фізичної, так і цифрової), а також у кожній сфері життя людини, зокрема ускладнений доступ до громадського транспорту та об’єктів фізичного оточення, відсутність адаптації інформації, сайтів та додатків для всіх громадян, суспільне несприйняття, бар’єри у доступі до освіти, роботи. Крім того, недостатній рівень забезпечення статистичними даними не дає змогу точно визначити кількість людей, які щодня стикаються з тими чи іншими бар’єрами, та, як наслідок, ускладнює процес формування та реалізації державної політики для усунення цих бар’єрів.

Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року (далі – Стратегія) спрямована на визначення ключових проблем та формування рішень для їх розв’язання/мінімізації.

Стратегія орієнтується на провідні документи щодо створення безбар’єрного простору, зокрема Конвенцію про права осіб з інвалідністю, ратифіковану Законом України від 16 грудня 2009 р. № 1767-VIЄвропейську соціальну хартію (переглянуту), ратифіковану Законом України від 14 вересня 2006 р. № 137-VКонвенцію Організації Об’єднаних Націй про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, міжнародну ініціативу “Партнерство Біарріц”.

Крім того, під час розроблення ініціатив було проаналізовано ряд кращих міжнародних практик створення безбар’єрного простору, зокрема країн Європейського Союзу, Канади, Сінгапуру, Японії, Великобританії, США.

Положення Стратегії враховують весь ряд напрацьованих раніше стратегічних документів в Україні, зокрема щодо створення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю, розвитку молоді, захисту прав людини, подолання нерівності (у тому числі гендерної).

Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року