11 листопада 2015 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчальний семінар з питань інклюзивної освіти для лідерських команд інклюзивних дошкільних навчальних закладів «Впровадження індивідуальної програми розвитку: планування адаптацій і модифікацій». Захід проведено науково-методичним центром інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка в рамках постійно діючої «Школи інклюзивної освіти».
У роботі семінару взяли участь понад 50 учасників – педагогічних працівників інклюзивних груп дошкільних навчальних закладів, які мали можливість ознайомитися з плануванням і використанням диференціації навчального процесу в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Учасники семінару мали можливість виконати практичні завдання та обговорити в малих групах наступні питання:
- особливості диференціації освітніх цілей та методів роботи;
- відмінності між адаптаціями та модифікаціями;
- планування адаптацій і модифікацій при складанні індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами.
Наприкінці семінару, організаторами заходу було проведено анкетування учасників. Отримані відповіді дали можливість переконатися, що зв’язок диференціації навчального процесу з індивідуальною програмою розвитку для дітей з особливими освітніми потребами все ще залигається питанням, яке потребує додаткової уваги та опрацювання. Більшість учасників семінару зазначили про корисність роботи в малих групах та аналізу практичних випадків. Також, учасники семінару запропонували на наступних семінарах розглянути такі теми, як робота з батьками дітей, які відвідують інклюзивну групу дошкільного навчального закладу; а також особливості роботи з дітьми з синдромом Дауна в інклюзивній групі дошкільного навчального закладу.







