30 березня 2015р. відбувся навчально-практичний семінар «Особливості оцінювання в умовах інклюзивного освітнього простору». Семінар проводився науково-методичним центром інклюзивної освіти в рамках постійно діючої Школи інклюзивної освіти.
Учасниками семінару були педагоги, які працюють в дошкільних навчальних закладах, методисти районних методичних центрів, інші фахівці.
Учасники семінару ознайомилися з чинною нормативно-правовою базою щодо питань організації навчально-виховного процесу в умовах інклюзивних груп[1]; обговорили загальні цілі процесу оцінювання навчальних досягнень і розвитку дітей дошкільного віку, етапи процесу оцінювання, методи оцінювання, зокрема спостереження і портфоліо, а також ознайомилися з особливостями диференціації оцінювання для дітей з особливими освітніми потребами.
Традиційним для подібних семінарів стало його проведення спільно з педагогами-практиками, а саме: педагогічними працівниками дошкільного навчального закладу №138 м.Києва. Починаючи з 2010 року, педагоги цього дитячого садка набувають досвіду роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема з дітьми із синдромом Дауна.
У роботі семінару взяли участь члени творчої групи навчального закладу, які представили свій досвід з планування та оцінювання розвитку дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, відповіли на запитання учасників семінару:
- Калашник Валентина Миколаївна – завідувачка навчального закладу;
- Громико Валентина Іванівна – соціальний педагог;
- Рудницька Євгенія Ігорівна – вчитель-логопед;
- Чекер Яна Володимирівна – практичний психолог.
Приємно, що відбувається перехід від розповідей про те, як має виглядати інклюзивне навчання, до обговорення реальних практик його впровадження.
[1] Лист Міністерства освіти і науки України щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах від 12.10.2015р. № 1/9-487
Оцінювання в інклюзивному навчальному середовищі: дошкільний навчальний заклад







