Питання єдиної форми шкільної документації асистента вчителя обговорили фахівці під час робочої наради, присвяченої питанням функціонування інклюзивних класів, 28 липня 2016 року в Міністерстві освіти і науки України. Робочою групою було розглянуто питання запровадження документації для інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах.
У обговоренні взяли участь головний спеціаліст відділу освіти дітей з особливими потребами Міністерства освіти і науки Валентина Клемюк, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН Маріана Дмітрієва, завідувач сектору інклюзивної педагогіки ІМЗО Анастасія Апенько, начальник відділу шкільного менеджменту ІМЗО Галина Наконечна.
У зв’язку з широким впровадженням інклюзивного навчання кількість інклюзивних класів зростає. В інклюзивному класі створюються можливості для навчання всіх учнів з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах.
За словами Валентини Клемюк, в минулому навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах країни працювало 994 асистента вчителя. Ця посада була введена до переліку посад педпгогічних та науково-педагогічних працівників у 2012 році (постанова Кабінету Міністрів УКраїни від 18 липня 2012 року № 635 “Про внесення змін до постанов КМУ від 14 квітня 1997 року №346 і від 14 червня 2000 року № 963”) та потребує єдиного стандарту форм роботи. Сьогодні асистенти вчителя по-різному документують свою роботу: адаптували журнали вчителя групи подовженого дня, керівника гуртка, використовують власний варіант журналу. З проханням щодо розробки та створення шкільної документації в інклюзивному класі до Міністерства вже звернулися працівники органів управління освіти і науки, асистенти вчителів.
Під час засідання робочої групи фахівці вирішили, що різні варіанти макетів шкільної документації асистента вчителя будуть апробовані у 2016/2017 навчальному році в школах та розміщені для громадського обговорення.







