26 жовтня 2016 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Університету Грінченка відбувся навчально-практичний семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: дошкільний навчальний заклад». Захід проведено співробітниками науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, які вперше почали працювати з дітьми з особливими освітніми потребами у 2016-2017 н.р.
Загалом у заході взяло участь 39 педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів міста Києва.
У ході роботи семінару було представлено інформацію щодо нормативно-правового забезпечення інклюзивної освіти в дошкільному навчальному закладі, функції та структури індивідуальної програми розвитку. Також було представлено досвід дошкільного навчального закладу № 138 Дарницького району м. Києва щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільному навчальному закладі. Калашник Валентина Миколаївна, завідувач дошкільного навчального закладу, розповіла про перші кроки щодо впровадження інклюзивної освіти, а саме щодо залучення дітей із синдромом Дауна до дошкільних груп. Валентина Миколаївна поділилася досвідом роботи команди навчального закладу для забезпечення індивідуалізованого підходу до дітей з особливими освітніми потребами, а також розповіла, яким чином розроблення індивідуальної програми розвитку допомагає команді закладу обрати оптимальні стратегії та підходи до розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Також Валентина Миколаївна наголосила на важливості залучення батьків дітей з особливими освітніми потребами до команди підтримки дитини в навчальному закладі та розвитку партнерських відносин з батьками.
Наприкінці семінару Валентина Миколаївна висловилась: «І незважаючи на те, що є багато думок, що працювати з дитиною з особливими освітніми потребами надзвичайно складно, але колектив закладу вважає що такі діти в їх навчальному закладі – це подарунок долі!».
Н.В. Заєркова. Розроблення індивідуальної програми розвитку: дошкільний навчальний заклад.







