За підтримки дружини Президента України, Голови Благодійного Фонду Порошенка Марини Порошенко, спільно з Департаментом освіти і науки, молоді та спорту КМДА та Інститутом післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка 31 жовтня 2016 року відбулася науково-практична конференція «Інклюзія в системі освіти міста Києва: кращі практики, перспективи розвитку, історії успіху».
Конференція проходила на базі ЗОШ № 140, реконструйованої та добудованої з дотриманням усіх вимог архітектурної доступності. У заході взяли участь понад 150 представників освітянської, громадської та батьківської спільноти столиці.
Конференцію відкрила заступник голови КМДА Ганна Старостенко, яка наголосила, що інклюзивна освіта є одним із пріоритетів міської комплексної цільової програми «Освіта Києва. 2016- 2018 роки».
Марина Порошенко подякувала учасникам конференції за те, що для них питання інклюзивної освіти також є пріоритетним для у щоденній діяльності: «Це означає, що всі разом ми працюємо над тим, щоб молодь з інвалідністю отримала шанс на повноцінне життя та надію на краще майбутнє».
У ході конференції працювали секції, де учасники ознайомилися з успішним досвідом впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах, обговорили питання ресурсів для розвитку столичної інклюзії, а також розглянули компоненти успішної реалізації інклюзивного освітнього середовища.
Зокрема, Марина Порошенко разом із заступником голови КМДА Ганною Старостенко та директором Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Оленою Фіданян взяли участь у міні-тренінгах «Лялька як персона» та «Усуваємо бар’єри, руйнуємо стереотипи». Перший призначений для працівників дошкільних навчальних закладів та презентує інноваційний метод, який дає змогу
долати упередження та дискримінаційну поведінку по відношенню до дитини з інвалідністю. Другий – демонструє сучасні підходи до питань доступності та їх впровадження у практику закладів освіти з урахуванням рекомендацій Комітету ООН з питань прав осіб з інвалідністю.
Учасники конференції також мали змогу заслухати історії дітей та їхніх батьків, які поділилися власним досвідом і розповіли, що для них означає інклюзивна освіта.
Одним із основних результатів проведеної конференції стало розуміння, що інклюзія в освіті потребує додаткової підтримки на всіх рівнях – на рівні дитини, сім’ї, навчального закладу, суспільства в цілому.
Н.З.Софій. Додаткова підтримка дітям з особливими потребами: сучасні підходи.
Н.З.Софій. Інклюзивний ресурсний центр.







