Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації

images-1421 грудня 2016 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які з 2016/2017 н. р. розпочали працювати в інклюзивних класах.

Навчально-практичний семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» став черговим семінаром, який проводиться в рамках «Школи інклюзивної освіти» і був спрямований на ознайомлення педагогів з одною із складових індивідуальної програми розвитку, а саме: здійснення адаптацій і модифікацій. Відомо, що індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами є одним із механізмів забезпечення рівного доступу до типової загальноосвітньої програми для таких дітей в умовах інклюзивної освіти. Детальний опис структури індивідуальної програми розвитку, суті адаптацій і модифікацій міститься в інструктивно-методичному листі Міністерства освіти і науки №1/9-384 від 18.05.2012 р. «Про організацію інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах».

Участь у семінарі взяли 40 педагогів загальноосвітніх навчальних закладів міста Києва (серед них: заступники директорів з навчально-виховної роботи, вчителі початкових класів, вчителі-логопеди та ін.).

Окрім теоретичної інформації, учасники семінару мали можливість ознайомитися з практичним досвідом педагогів середньої загальноосвітньої школи № 233 Оболонського району (Семенова Т.В. та Кирніс В.А.) з використання адаптацій та модифікацій при розробці індивідуальної програми розвитку, а також долучилися до обговорення основних успіхів та викликів у цьому процесі.

У процесі обговорення найбільше інтересу викликали в учасників семінару такі питання:

  • ефективність використання індивідуальної програми розвитку для роботи вчителя;
  • адаптації та модифікації, які можна використовувати для дітей з затримкою психічного розвитку;
  • досвід роботи інших навчальних закладів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього середовища.

Для активного спілкування з колегами-педагогами, які працюють в інклюзивних класах, методистом НМЦ інклюзивної освіти Заєрковою Наталією Віталіївною, було запропоновано надсилати свої запитання на електронну адресу Центру nmc.io.ippo@kubg.edu.ua.

Презентація “Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації”. З досвіду роботи СЗШ № 233 м. Києва.

 

Залишити відповідь